Bajki mojego dzieciństwa

Cześć, 

Dzisiaj przenieśmy się do lat dzieciństwa. Może ktoś ma rodzeństwo lub lubi po prostu wspominać bajki jakie oglądał gdy był mały. Ja wybrałam kilka, zapytałam również znajomych. Przechodząc do rzeczy w dzisiejszym poście mamy czuć się dziećmi.

,,Król Lew" 


Film animowany ze studia Walta Disneya, wydany w 1994 roku. Fabuła filmu pokazuje losy Simby – młodego lwa, który poznaje swoje miejsce w "Wielkim kręgu życia" i pokonuje szereg przeszkód, by zostać królem Lwiej Ziemi. Studio Disneya wydało jeszcze dwa filmy – kontynuację Króla Lwa pt. ,,Król Lew II: Czas Simby: po 4 latach oraz ,,Król Lew III: Hakuna matata"  po 10 latach. Nakręcono również serial animowany ,,Timon i Pumba" rok później. Rodzice mi powiedzieli, że dzięki mnie znają wszystkie teksty z tej bajki, bo nic innego nie chciałam oglądać. Wcale się sobie nie dziwię z perspektywy lat nadal lubię tę bajkę i na pewno polecam ją dla dzieci. Wydaje mi się, że ta bajka w jakiś sposób uczy. https://www.youtube.com/watch?v=WON2Opx_vJQ

Piosenki z bajki:


             ,,Smerfy"

Niebieskie stworki, które mieszkają w domkach z grzybków. Ich wioska jest tajemnicza, jest ona nieznana dla Gargamela. Te stworki i ich przygody są dla mnie dobrym wspomnieniem. Zawsze czekałam jak w telewizji leciały na dobranockę. https://www.youtube.com/watch?v=jVhnDQXWBF8




,,Przygody Kubusia Puchatka" 


 Przygody misia, który uwielbia miodek.  Kubuś i jego przyjaciele przeżywają wiele ciekawych i niesamowitych przygód. Jest wiele adaptacji tej bajki. Była też zrobiona wersja na dobranockę. Przygody Kubusia Puchatka uczą i bawią. https://www.youtube.com/watch?v=tmPrC6Quj-0


,,Budzik" 

Program telewizyjny, który zniknął z anteny. Głównymi bohaterami, nieprzerwanie przez jedenaście lat, były dwa koty: Budzik i Ruda, krasnoludek Piksel, oraz Pani Ewa, która nie wie, że jej koty potrafią mówić, w zegarze mieszka krasnoludek, a w jej mieszkaniu działa "Kocia TV Budzik". Podczas wigilijnego wydania programu w 2007 roku koty wyjawiły Panie Ewie tajemnicę, że mówią, oraz, że w jej mieszkaniu działa Kocia Telewizja Budzik. Nadal jednak nie wiedziała, że w jej zegarze mieszka Piksel. Dowiedziała się o tym w marcu 2010 roku. W programie od samego początku były także plastyczne zabawy z Igorem i muzyczne spotkania z Panem Tenorkiem. Z biegiem czasu w programie pojawiały się nowe postacie, m.in. Kuchciak, tatuś Budzika, Bezkajku i Szefuńcio.https://www.youtube.com/watch?v=b6K4yDMGe1w


A jaka jest wasza ulubiona bajka z dzieciństwa?


To wszystko na dziś może nie jest tego dużo, ale jednak wybrałam kilka takich, które według moich rodziców najchętniej oglądałam. Niedługo powinien pojawić się nowy post i zaległy z przecen z Rossmana.

Do następnego, 
Marysia 

Komentarze

  1. Króla Lwa i Smerfy też bardzo lubiłam, jakoś nigdy nie przepadałam za Kubusiem Puchatkiem, o dziwo. Do moich faworytów wśród dobranocek na pewno zaliczały się Gumisie, zawsze z przyjemnością je oglądałam, ten sok z gumijagód bardzo mnie pociągał. ;))
    pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja do dziś uwielbiam ,,Było sobie życie,, i ,,Byl sobie człowiek,, Taki biały kudłaty stworek tam opowiadał co się dzieje w ciele człowieka D ;)) Gumisie lubię do dziś

    http://creativelylive.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz