Lednica 2000

Cześć,

                           Dzisiejszy post chcę poświęcić, mojemu ostatniemu wyjazdowi. Był to wyjazd na XX Spotkanie Młodych Lednica2000.




                           W sobotę 4 czerwca o godzinie 6:00 wyruszyliśmy w drogę na Pola Lednickie. Pogoda była idealna, nie za zimno, nie za ciepło. Jechaliśmy raczej stałą ekipą z kilkoma nowymi osobami. Cała droga przebiegła nam bez problemu. Na miejscu (tzn. parkingu) byliśmy około 10:00. Z autokaru udaliśmy się pieszo na Pola Lednickie gdzie odbywa się co roku to jakże cudowne spotkanie. Oczywiście po dotarciu musieliśmy się zarejestrować, aby dostać pakiety pielgrzyma. Na pakiet pielgrzyma składały się w tym roku: drewniany krzyż z napisem ,,Amen", Pismo Święte (Nowy Testament), śpiewnik Lednicki,obrazek Ojca Jana Góry oraz świeca.

                     Pola Lednickie były już otwarte od 8:00. My przyjechaliśmy o 10:00. Po rejestracji udaliśmy się na poszukiwanie wystarczającej ilości miejsca w sektorze. Odkąd jeżdżę, (czyli to była już moja czwarta Lednica), zawsze byliśmy w sektorze C i w tym roku również. Gdy już znaleźliśmy miejsce, rozłożyliśmy swoje koce, karimaty, krzesełka i zapoznaliśmy się z ogólnym planem każdy mógł robić to co chciał, jednak te ważniejsze punkty programu musimy przestrzegać i lepiej jakbyśmy na nich byli.

                     Godzina 14:00 swoją konferencje zaczął Ojciec Adam Szustak OP na temat ,,Entuzjazmu wiary"  https://www.youtube.com/watch?v=4CwIVQ7Ekqg  podaję wam tutaj właśnie tą konferencję. Ojciec Adam prowadzi na YouTube kanał Langusta na palmie. Ja znałam już wcześniej opowiadania/ historię i konferencje Ojca Adama, właśnie z tego kanału. Po zakończonej konferencji Ojciec Adam zatańczył z nami kilka tańców lednickich.

                     Wybiła godzina 15:00 Koronka do Miłosierdzia Bożego i właśnie wtedy zaczął padać deszcz. Nie był to taki drobny deszcz, była to typowa burza. Wszyscy chowali się pod folię, parasole, zakładali płaszcze. Jednak mi nawet takie rzeczy nie pomogły, byłam cała mokra od stóp do głów. Jednym słowem mówiąc nie było na mnie, ani jednej suchej nitki. Tak dłużej zastanawiając się, czemu zaczęło padać, można mieć różne koncepcje, ale jednak jest jedna i chyba najbardziej trafna z racji tego, że obchodzimy 1050 rocznice Chrztu Polski. Pan Bóg, nas po prostu ochrzcił, na swój boży sposób.


                    Godzina 16:30 ulubiona część twórcy Lednicy czyli Ojca Jana Góry - procesja orłów. https://www.youtube.com/watch?v=-zBS3PnTHAkhttps://www.youtube.com/watch?v=yKpLaghXxP4. Na drogę III Tysiąclecia wkracza procesja orłów.


                       Godzina 17:00 oficjalne rozpoczęcie. Odśpiewanie Hymnu III Tysiąclecia https://www.youtube.com/watch?v=1eTylTl9i-8. A na drodze III Tysiąclecia rozpoczęły się inscenizacje. O  godzinie 19:30 rozpoczęliśmy mszę świętą. Na zakończenie mszy prymas posłał młode kobiety na misje. Po mszy obejrzeliśmy film ukazujący jak to było przez te 20 lat. Godzina około 22:40 przesłanie papieża Franciszka https://www.youtube.com/watch?v=NyoN_d881yU.


                Po przesłaniu papieża odbywa się już jak dla mnie najpiękniejszy element całej Lednicy, wszyscy zapalamy świece i śpiewamy Litanię do św. Jana Pawła II https://www.youtube.com/watch?v=Pcw7UyUBFsc. Cała Lednica mieni się w blasku świec. Adoracja Najświętszego Sakramentu to czas w którym, możemy podziękować za cały dzień i całe nasze życie. Godzina 23:50 Wybór Chrystusa. W różnych językach wyznajemy to, że Jezus jest naszym Bogiem. Jest to cudowny moment, który każdy z nas powinien przeżyć chociaż raz. https://www.youtube.com/watch?v=tMEmQZStMqI.

                     Na koniec przejście przez Bramę III Tysiąclecia. Jest to kolejny cudowny moment, co roku przechodząc przez tę bramę, którą jest Ryba, czuję coś innego, ale za każdym razem wiem, że jestem w odpowiednim miejscu i czasie.


                   Lednicę zapoczątkował Ojciec Jan Góra OP, lecz teraz gdy go już z nami nie ma, jego dzieło przejęli Ojciec Wojciech Prus OP i Ojciec Maciej Soszyński OP. Nie ukrywam brakuję mi Ojca Jana. Brakuje mi słów ,,Kocham Was" wypowiadanych do nas kilkadziesiąt razy w ciągu całego spotkania. Jednak uważam, że ma godnych następców i czuwa nad Lednicą z góry, razem z Janem Pawłem II.  


                 Podczas całego dnia można skorzystać:

  • z sakramentu pokuty i pojednania, jest do tego wyznaczone miejsce nazywane ,,Polem spowiedzi",
  • z adoracji Najświętszego Sakramentu,
  • można było napisać za co dziękujemy Ojcu Janowi oraz odwiedzić jego grób. 
              Oczywiście nie jedziemy tam tylko dla towarzystwa. Jedziemy tam, aby wyznać naszą wiarę przez taniec, modlitwę i uwielbienie. 

Kilka piosenek z Lednicy 


















Zdjęcia są moje jak i również ze strony Lednica2000 na facebooku.
Myślę, że wam się post spodobał. Do następnego,
Marysia 








Komentarze

  1. coz taki wyjazd to sie całkiem fajna sprawą wydaje :D
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Tez bułane tym roku na Lednicy, to był moj pierwszy raz i byłam zachwycona, jeszcze zanim wyjechałam postanowiłam ze za rok tez jade ;)
    Zapraszam do mnie: http://mojswiatnudnyleczzaskakujacy.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz