Old city - Kraków

Cześć

Mam dzisiaj dla Was małą fotorelację z mojego ostatniego wyjazdu do Krakowa. Pojechałam tam na wycieczkę klasową, oprócz Krakowa byliśmy jeszcze w Oświęcimiu i Wieliczce. Jednak rozbiję to na dwa lub trzy oddzielne wpisy. Pogoda w miarę nam dopisała.


Kopiec Kościuszki
     
Na początku pojechaliśmy na Kopiec Kościuszki.




      Z Kopca Kościuszki udaliśmy się na Kazimierz. Kazimierz był oddzielnym miastem i historyczną dzielnicą żydów. Kazimierz był podzielony na dwie części chrześcijańską i żydowską.
Stara Synagoga


 
Centralnym punktem na Kazimierzu była ulica Szeroka, która spełniała funkcje rynku. Ulica Szeroka otoczona jest synagogami, stylowymi restauracjami i hotelami, w większości próbuje się nawiązać do żydowskiej tradycji i kultury, chcąc odtworzyć jej przedwojenny klimat.  

Krakowskie uliczki mają swój urok.




Wawel


      Wawel usytuowany jest w centrum miasta, na wzniosłym, wapiennym wzgórzu nad Wisłą

Wisła

Smok Wawelski

Katedra wawelska

Dziedziniec zamku królewskiego




Katedra wawelska

Wieża Ratuszowa




Sukiennice

Kościół Mariacki nocą


Kraków jest pięknym miastem. Jeśli ktoś się tam wybiera, to niech zaplanuje sobie sporo czasu, ponieważ jest bardzo dużo do zobaczenia. Ja na pewno wrócę do Krakowa przez jeden dzień nie da się wszystkiego zobaczyć. Ta wizyta w Krakowie była moją trzecią, jednak nie udało mi się jeszcze tak dokładnie zobaczyć całego miasta. Miasta, które ma wiele dzielnic. Kraków jest jednym z najstarszych miast Polski, z wieloma obiektów architektonicznych.

Będą jeszcze dwa wpisy dotyczące mojego ostatniego wyjazdu.

Pozdrawiam
Marysia

Komentarze

Prześlij komentarz