Jak się uczyć, żeby się nauczyć ?

Cześć

            Każdy z nas wie, że nadszedł początek roku szkolnego. Nowy rok szkolny, to dla wielu z nas nowe doświadczenia. Studenci mają jeszcze trochę wolnego, ale warto już pomyśleć o planach na ten rok. Trochę sposobów, żeby poprawić swoją naukę albo sprawić, że będzie skuteczniejsza. Oczywiście te sposoby, które Wam przedstawię są tymi, które mi pomagają się uczyć.

1. Posprzątaj na biurku - nauka w bałaganie nie pomaga. W uporządkowanym miejscu łatwiej jest nam przyswajać wiedzę

2. Przygotuj książki, zeszyty, notatki, kolorowe karteczki na notatki 



3. Korzystaj z kolorowych samoprzylepnych zakładek - pomogą one w odnalezieniu ważnych pojęć, notatek

4. Kolorowe długopisy, zakreślacze - należę do grupy osób, którzy są wzrokowcami, więc moje notatki są bardzo kolorowe. W ten sposób lepiej zapamiętuje, wszystkie notatki


5. Rób mapy myślowe i ręczne notatki - mapy myślowe pomogą w zapamiętywaniu różnych bardziej złożonych określeń. Ręczne notatki tego u mnie jest najwięcej, jak już wyżej pisałam jestem wzrokowcem. Uczę się pisząc 


6. Przygotuj sobie muzykę do nauki, oczywiście tylko i wyłącznie wtedy, gdy nie będzie Cię ona rozpraszała. U mnie wygląda to w ten sposób, że może grać muzyka albo włączony telewizor to mi nie przeszkadza, ale jeśli ktoś zaczyna mi gadać nad uchem to już wtedy nie mogę się skupić. 

7. Przygotuj sobie coś do picia - nie zapominaj, że nasz organizm nie może być odwodniony. Odwodnienie może być powodem zmęczenia. Możesz zrobić sobie wodę z cytryną lub innymi owocami albo ulubioną herbatę.

8. Przygotuj sobie zdrowe przekąski - od czasu do czasu warto zrobić sobie krótką przerwę. Zjedz coś co doda Ci energii, ale nie tylko na chwilę 


9. Zaplanuj sobie naukę, jeśli masz duży test/egzamin/kolokwium nie zostawiaj wszystkiego na ostatnią chwile, ponieważ stres nie będzie nam pomagał

10. Zaplanować sobie możesz sobie wszystko z planerami. Ja swoje planery drukuje z www.theorganisedstudent.tumblr.com 
Wpadłam na te planery dzięki Instagramowi 


11. Jeśli jesteś zmęczony zrób coś, żeby się pobudzić: weź prysznic, wypij wodę (odwodnienie może być powodem zmęczenia), pobiegaj lub wyjdź na chwilę na rower, możesz również wypić kawę lub ciemną herbatę 

12. Rób przerwy, ale krótkie. Za długie przerwy wprowadzą to, że nie będzie Ci się chciało dalej uczyć i nie powtórzysz zbyt dużo materiału

13. Ostatnia rada zrób to co musisz i ile dasz radę, nie zarywaj nocy, zmęczenie na 100% Ci nie pomoże zaliczyć egzaminu. Zacznij od łatwiejszych zagadnień.

Teraz już nie rada, ale coś co niedawno usłyszałam ,,Jak zapamiętać: przeczytaj 10 razy, powiedz na głos 10 razy i napisz 2" nie wpisuje tego w radę, ponieważ jeszcze nie sprawdziłam, ale jeśli tylko się potwierdzi to dam Wam znać na instagramie. 

Kochani mam nadzieję, że Wasz rok szkolny zaczął się i zakończy bardzo dobrze, tego Wam życzę. Wiem, że wiele z Was może mieć takie same sposoby, a jeśli macie inne to piszcie w komentarzach. Chętnie poznam Wasze sposoby. 

Do następnego
Marysia 

zdjęcia ze strony www.pixbay.com







Komentarze

Prześlij komentarz