Nie bójmy się pomagać

Cześć,

        To pierwszy post w tym Nowym Roku. Tak jak rok temu jest to post o Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy. A poruszam ten temat, bo mnie dotyczy. Może nie każdy jest zwolennikiem, ale nikomu nie mówię, co ma robić. Tyle ile ludzi, tyle poglądów na ten temat.






Na początku może trochę historii, na co były zbierane pieniądze:
  1. Choroby serca u najmłodszych pacjentów - 3 stycznia 1993r.
  2. Pomoc szpitalom noworodkowym - 2 stycznia 1994r.
  3. Zakup sprzętu dla klinik onkologicznych  - 8 stycznia 1995r.
  4. Ratowanie życia dzieci, które uległy wypadkom - 7 stycznia 1996r.
  5. Ratowanie dzieci z chorobami serca - 5 stycznia 1997r.
  6. Ratowanie życia dzieci poszkodowanym w wypadkach - 4 stycznia 1998r.
  7. Dla ratowania życia noworodków - 10 stycznia 1999r.
  8. Ratowanie życia dzieci z chorobami nerek - 9 stycznia 2000r.
  9. Diagnostyka noworodków i niemowląt - 7 stycznia 2001r.
  10. Ratowanie życia dzieci z wadami wrodzonymi, a w szczególności leczeniu operacyjnemu noworodków i niemowląt - 13 stycznia 2002r.
  11. Zakup sprzętu dla oddziałów niemowlęcych i dzieci młodszych - 12 stycznia 2003r.
  12. Zakup sprzętu dla oddziałów niemowlęcych i dzieci młodszych -  11 stycznia 2004r.
  13.  Na nowoczesne metody diagnostyki i leczenia w neonatologii i pediatrii -  9 stycznia 2005r.
  14. Ratowanie życia dzieci poszkodowanym w wypadkach oraz naukę pierwszej pomocy -            8 stycznia  2006r.
  15. Ratowanie życia dzieci poszkodowanym w wypadkach oraz naukę pierwszej pomocy -           14 stycznia 2007r.
  16. Dla dzieci ze schorzeniami laryngologicznymi - 13 stycznia 2008r.
  17. Wczesne wykrywanie chorób nowotworowych u dzieci -11 stycznia 2009r.
  18. Dla dzieci z chorobami onkologicznymi - 10 stycznia 2010r.
  19.  Na zakup sprzętu dla dzieci z chorobami urologicznymi i nefrologicznymi - 9 stycznia 2011r.
  20.  Gramy z pompą! Zdrowa mama, zdrowy wcześniak, zdrowe dziecko, czyli na zakup najnowocześniejszych urządzeń dla ratowania życia wcześniaków oraz pomp insulinowych dla kobiet ciężarnych z cukrzycą" -  8 stycznia 2012r.
  21. Dla ratowania życia dzieci i godniej opieki medycznej seniorów - 13 stycznia 2013r.
  22. Zakup specjalistycznego sprzętu dla dziecięcej medycyny ratunkowej i godnej opieki medycznej seniorów - 12 stycznia 2014r.
  23. Dla podtrzymania wysokich standardów leczenia dzieci na oddziałach pediatrycznych i onkologicznych oraz godniej opieki medycznej seniorów - 11 stycznia 2015r.
  24. Zakup urządzeń medycznych dla oddziałów pediatrycznych oraz dla zapewnienia godnej opieki medycznej seniorów - 10 stycznia 2016r.
  25. Dla ratowania życia i zdrowia dzieci na oddziałach ogólnopediatrycznych oraz dla zapewnienia godnej opieki medycznej seniorom - 15 stycznia 2017r.
  26. Dla wyrównania szans w leczeniu noworodków - 14 stycznia 2018 r.



          Także mamy historię na co były zbierane pieniądze przez te 26 lat. Może zastanawiacie się czemu siódmy finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy jest zaznaczony na kolorowo. Już tłumaczę jest to WOŚP, który dla mnie właśnie jest ważny z powodu, że sprzęt zakupiony po tym finale był przeznaczony na ratowanie życia noworodków. Właśnie tutaj zaczyna się moja historia z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, urodziłam się w 1999 roku. Moja mama około 6 tygodni przed porodem dowiedziała się, że mam hipotrofię płodu (po prostu przestałam rosnąć). Później przy badaniu w szpitalu okazało się, że oprócz tego, iż nie rosnę to jeszcze zaczęło zanikać mi tętno. Lekarze, aby ratować moje życie postanowili o natychmiastowym rozwiązaniu ciąży. Gdy przyszłam na świat 27 lutego 1999 roku ważyłam 2000 gram, mierzyłam 48 centymetrów i dostałam 7/10 punktów w skali Apgar. Trafiłam do inkubatora i miałam podawany tlen. Jak się dowiedziałam inkubator i tak naprawdę cały sprzęt, którym byłam badana (tzn. słuch, wzrok itp.) był zakupiony przez Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Nie wiem co mogłoby się stać gdyby nie ten sprzęt, czy byłabym tu teraz i mogłabym dla Was pisać, czy byłabym tu gdyby nie lekarze, którzy wykryli hipotrofię płodu i zanik tętna?





          Gdy teraz słyszę i czytam, o tym ile złego mówią i piszą na temat Jurka Owsiaka i Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, to zastanawiam się czy te osoby powiedziałyby, że nie będą korzystać z sprzętu medycznego tylko dlatego, że został zakupiony przez Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Ja wiem jedno Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, pomogła uratować moje życie i nie ma nic piękniejszego jak ofiarować komuś życie. Na pewno nie jestem jedyną osobą, której pomógł lub pomaga sprzęt od Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Odkąd tylko pamiętam wspieram akcje WOŚP-u, to są takie moje podziękowania dla nich oraz możliwość uratowania życia komuś innemu. Dwa razy byłam wolontariuszem podczas finałów, w tym roku się nie udało, przez małe problemy. Nie zmienia to faktu, że i tak dołożę coś do zasilenia tegorocznego finału.


Teraz chyba już we wszystkich szpitalach, w których jest sprzęt od WOŚP dzieci po porodzie mają badany słuch. Czy ktoś znajdzie się ktoś kto odmówi takiego badania. Czasem myślę, że gdyby nie WOŚP to część szpitali w Polsce nie miało by tyle sprzętu. 



Kilka filmików:




          Teraz już po prawie dziewiętnastu latach życia może odczuwam w jakimś stopniu to, że urodziłam się jako wcześniak, ale powtarzam sobie, że ja żyję dzięki Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy. Dla mnie jest największym szczęściem i radością, że powstała taka Fundacja dzięki, której można uratować nie jedno życie. Ile osób bierze udział w finale WOŚP ? To jest niezliczona liczba osób, które wspierają, nawet przez wrzucenie do puszki jednej złotówki. Może się to wydawać dziwne taki mały gest, a jak może pomóc. Właśnie ta złotówka przyczyni się do uratowania komuś życia. Warto pomagać innym - można się wtedy poczuć jak super bohater. Teraz patrząc z perspektywy czasu inaczej odbieram Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, jest ona dla mnie czymś bardzo ważnym. Pisząc ten wpis mam łzy w oczach, ale nie z powodu smutku tylko radości, że dzięki nim ja żyję. Jest to naprawdę niesamowite uczucie, móc wspierać kogoś, kto Tobie pomógł, gdy Ty byłeś jeszcze bezbronny. Mogę powiedzieć, że jestem pokoleniem WOŚP - urodziłam się i żyję razem z nimi. To dzięki Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy żyje już prawie dziewiętnaście lat. Co mogę powiedzieć? 

DZIĘKUJĘ ZA TO,ŻE JESTEŚCIE WOŚP I POMAGACIE. 


   Nie jestem jedyną osobą, która dzieli się swoją historią. Nie tylko mi WOŚP pomógł takich osób jest wiele. W Internecie można znaleźć wiele historii http://www.wosp.org.pl/opowiedz-historie/wasze-historie albo na Facebooku https://www.facebook.com/wosp/. Ja biorę udział w   Pabianicach i jestem dumna z mojego miasta, że bierzemy udział w tak wspaniałym wydarzeniu, które pomaga ratować życie ludzkie. Bo życie drugiego człowieka jest najcenniejszym darem jaki możemy otrzymać lub podarować. https://www.facebook.com/wosppabianice/?fref=ts

          Można wesprzeć wrzucając do puszki ale również są różne aukcje i licytacje. Złote serduszko, karty telefoniczne i wiele innych wydarzeń czy przedmiotów. Warto pomagać - dobro do nas powraca. Będę zawsze wspierać Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy bez względu na wszystko. Nigdy nie wiemy co może nam się w przyszłości przydarzyć. Pamiętaj drobny gest może uratować życie. WOŚP prowadzi kursy z Pierwszej Pomocy. Wiele osób w Internecie, które posiadają sklepy lub wystawiają na aukcję różne przedmioty, które posiadają.

Aukcje można znaleźć również w Internecie  http://aukcje.wosp.org.pl/






      W niedzielę zagramy tak jak jeszcze nigdy. 

GRAMY DO KOŃCA ŚWIATA I JEDEN DZIEŃ DŁUŻEJ 




Pokażcie mi ile z Was wspiera WOŚP, dodając zdjęcia na instagramie dodawajcie #nigdynieprzestawajmymarzyćWOŚP oraz oznaczajcie @nigdynieprzestawajmymarzyc. Z chęcią zobaczę jak Wy pomagacie.

Mam nadzieję, że w tym roku dla maluszków zbierzemy jeszcze więcej niż ostatnio. Warto pomagać innym, to dobro które dajemy powróci do nas ze zdwojoną siłą. Nigdy nie wiemy kiedy to my będziemy potrzebowali pomocy. 


Zdjęcia są z różnych stron internetowych

Do następnego 
Marysia 



Komentarze

Prześlij komentarz