BLOGMAS- LIST DO ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA

Hejka   

 Kolejny wpis do naszego BLOGMAS. Powoli udziela mi się świąteczny klimat. Zaczynam już szukać ozdób. Póki co mam pełno lampek, ale powoli będzie ładniej, za tydzień mam nadzieję, że uda mi się ubrać choinkę. Pokaże ją Wam jak będzie już ubrana bliżej świąt. Jeśli chodzi o choinkę to mam jedną małą u siebie w pokoiku i duża, która jest w salonie ją ubieramy i stawiamy kilka dni przed świętami. Może uda mi się pokazać Wam trochę jak to wygląda.




      A dziś z okazji Mikołajek post trochę w Mikołajkowej formie. Każdy z nas będąc dzieckiem pisał list do świętego Mikołaja. Pamiętam jak siedziałam i krzywymi, różnej wielkości literami pisałam właśnie taki list. Może komuś z Was się przyda taki przykładowy list. W internecie na każdym kroku można taki znaleźć.


    

Mikołajki – tradycyjna, polska nazwa święta ku czci świętego Mikołaja, biskupa Miry, obchodzonego 6 grudnia w katolicyzmie i prawosławiu. Do XIX wieku był to na ziemiach polskich dzień wolny od pracy. W 1969 roku w Kościele katolickim zniesiono święto, jest to już tylko tzw. wspomnienie dowolne.

Od średniowiecza w wigilię tego dnia święty Mikołaj (a właściwie osoba przebrana za niego) przynosił dzieciom prezenty. Współcześnie w Polsce, nocą podkłada się dzieciom drobne upominki, małe zabawki a przede wszystkim słodycze. W XIX i XX wieku, obdarzający dzieci podarkami w swoje święto Mikołaj, został przekształcony w baśniową postać rozdającą prezenty w Boże Narodzenie, wykorzystywaną w kulturze masowej. 

        Wiem, że niektórzy z Was zostawiło Mikołajowi listy już dziś w nocy, a jeśli nie to napiszcie go dzisiaj i zostawcie. Mikołaj na pewno po niego wróci albo wyśle elfa.


Drogi Mikołaju
    Mam nadzieję, że mój list dotrze do Ciebie przed świętami. Pewnie masz dużo pracy, nie dziwię się cały świat objechać w jedną noc to duże wyzwanie.
   Pewnie będziesz wszystko o mnie wiedział, ale i tak wszystko napiszę. Zacznę od tego, że mam na imię _____________ i mam _____ lat. Mieszkam daleko od Bieguna Północnego bo w __________. 
Już nie mogę doczekać się tegorocznych Świąt, wszystko będzie takie bajeczne i magiczne. Cały rok byłam/byłem grzeczna/y, starałam się robić dobre uczynki, mogę wymienić Ci kilka z nich:
1.
2.
3.
Pewnie dobrze wiesz co chce dostać, ale napiszę Ci o czym marzę:
1.
2.
3.
Myślę, że Mikołajowa zdrowa i szykuje już powoli renifery na nadchodzące wydarzenia. Czy Rudolfowi nadal świeci się nos na czerwono?
Pozdrawiam Cieplutko i przesyłam buziaki
__________________


 
 
Do następnego 

Marysia 

Komentarze