Co daje mi wiara?

Cześć

           Kochani dzisiaj trochę inny wpis na blogu. Wiem, że mogę wprowadzić przez to kontrowersje. Jednak postanowiłam napisać taki wpis pomimo tego wszystkiego.

                Tak, wierzę w Boga. Tak, jestem chrześcijanką. I dobrze mi z tym. Odkąd pamiętam śpiewałam w scholii, teraz w zespole. Od sześciu lat chodzę na pielgrzymkę. Tak naprawdę pielgrzymka to był dla mnie moment przełomowy w mojej wierzę. Czemu tak było?  O pielgrzymce pisałam już tutaj https://nigdynieprzestawajmy.blogspot.com/2015/10/rekolekcje-w-drodze-piesza-pielgrzymka.html.  Pierwszy raz jak poszłam na pielgrzymkę miałam 12 lat, wtedy szłam w jedną stronę, następne pielgrzymki już wracałam. Następnym razem już wracałam ale pierwszy dzień cały przejechałam z gorączką i jeszcze jeden raz kiedy mój powrót był przygodowy to ten kiedy poszłam do karetki, ponieważ nie mogłam chodzić, nabawiłam już się tego bólu z którym chodziłam w momencie drogi na Jasną Górę i mój powrót wyglądał tak, że z Częstochowy wyszłam i przeszłam dwa najdłuższe odcinki z bolącą nogą, poszłam do karetki i ratownik powiedział, że mam wsiąść na wóz i do końca dnia już iść nie mogę, bo inaczej skończę z szyną. Oczywiście pamiętam ten moment jak musiałam wejść na wóz i nie mogłam iść dalej. Następnego dnia rano poszłam i powiedzieli, że jeśli chce wejść do Pabianic to mam jechać cały dzień i znowu cały dzień jechałam. Ostatniego dnia część jechałam, część szłam, ale najważniejsze, że weszłam do Pabianic. Dodam, że jestem uparta i tutaj chyba jest największy mój problem. Ponieważ w  drodze na Jasną Górę nie weszłam na wóz, pomimo tego, że czułam ból. Od trzech lat jestem jeszcze bliżej z pielgrzymką, ponieważ wtedy założyliśmy zespół pielgrzymkowy i moment w którym zaczynamy szykować oprawę muzyczną. Śpiewam kiedy tylko mogę. Śpiewając można zbliżyć się jeszcze bardziej do Boga.  Dzisiejszy wpis to również wypowiedzi innych i do tego właśnie przejdę. Zacznę od siebie.


       Co daję mi wiara?

   Wiara daję mi siłę, aby przetrwać w trudnych momentach, daje mi poczucie, że nie mogę się poddać. Wiara daję mi wolność, sens życia. Daję mi nadzieję, że będę kiedyś w Niebie. Wiara w Boga daję mi szczęście. Cieszę się z tego, że jestem chrześcijanką. Wiara to moje poczucie bezpieczeństwa. Możliwość rozmawiania z Bogiem w modlitwie, ale również własnymi słowami. Pismo Święte jest moją lekturą. Poprzez Pismo Święte odkrywam swoją drogę, odkrywam to co Bóg przygotował dla nas. Nie tylko dla mnie, ale dla Nas. W modlitwie zbliżam się do Boga. Ile jest takich możliwości, aby rozwijać swoją wiarę, aby ją poszerzać. Wiele jest możliwości, tylko trzeba poszukać. Pielgrzymka dała mi możliwość zagłębiania się w modlitwę, w chrześcijaństwo. Wiara jest fundamentem mojego życia, na niej wszystko buduję. Aktualnie zamierzam przeczytać książkę Marcina Zielińskiego ,,Rozpal wiarę. A będą działy się cuda".

Czy modlitwa to strata czasu?

        Dla mnie nie. Modlitwa jest częścią mojego życia, bez tego nie wyobrażam sobie swojego dnia. Czuwanie czy Eucharystia to jest dla mnie spotkanie z Jezusem. Arcybiskup Grzegorz Ryś powiedział bardzo jasno o tym czym jest modlitwa:  https://www.youtube.com/watch?v=jafhJW9y2iI

Kim jest dla mnie Jezus?

        Jezus jest moim przyjacielem. Zawsze mogę na Niego liczyć. W trudnych chwilach pomoże mi, nigdy się nie zawiodłam. Jezus jest moim Panem. Zawsze jest na pierwszym miejscu.


        Uznałam, że nie tylko ja mogę powiedzieć: Co daje mi wiara? i Kim jest dla mnie Jezus? To by było tylko moje zdanie, a każdy chyba trochę inaczej na to wszystko patrzy. Dlatego postanowiłam zapytać kilku osób.

Kuba        
     Wiara daje mi siłę, pewność siebie, daje mi tą pewność, że w każdej sytuacji ktoś przy mnie jest daje mi życie. Co do tego kim jest dla mnie Jezus myślę że przede wszystkim Panem i Zbawicielem, który jest w stanie odpuścić nam wszystko co zepsujemy grzechem. Kocha nas jest zawsze przy nas i nigdy nie opuszcza zarówno w łatwych jak i trudnych chwilach. Daje nam życie i daje możliwość uniknięcia śmierci. 


Ola
       Wiara przede wszystkim daje mi siłę i spokój, daje mi motywację i wiarę w siebie i pewność, że Jezus jest mym przyjacielem i chce dla mnie jak najlepiej i że zawsze mi pomoże


ks. Marcin
         Wiara daje mi szersze spektrum na życie, a Jezus jest dla mnie Bogiem

Alek
          Wiara daje mi siłę do walki o największe zwycięstwo jakim jest NIEBO.  Jezus jest dla mnie Dowódcą, a ja Jego wojownikiem.

Arkadio
           Wiara daje mi sens. Daje mi rozwój i możliwość realizacji marzeń. Wiara pokazuje mi kim naprawdę jestem. Wiara to droga - mogę po niej iść. To niesamowita wędrówka z wieloma przygodami. Wiara pozwala mi pokonywać trudności.  Jezus jest moim największym kibicem. Kibicuje mi, żeby mi się udało. Nawet kiedy ja się od niego oddałam lub mam gorsze wyniki, to on nadal wiernie kibicuje. Jest przyjacielem ponad wszystko.

Adrian 
         Wiara jest dla mnie sensem życia. Bez wiary moje życie nie miałoby sensu.  Jezus jest dla mnie przede wszystkim Bogiem, na którym mogę zawsze polegać. Jest też Zbawicielem, tylko dzięki niemu mogę osiągnąć życie wieczne. Jezus to mega Gość!



Przemek 

       Wiara to pewność tego, czego nie widzę, ale czego jestem pewny. Jestem pewny, bo tak mówi Słowo Boże. Przez wiarę przyjmuje pewne rzeczy, choć nigdy nie widziałem ich oczami fizycznymi. Wierzę w to, że Jezus przyszedł na ten świat, że przeżył swoje życie bez grzechu, ze umarł na krzyżu, za wszystkie moje przewinienia, ze 3 dnia zmartwychwstał. Wierzę w to, ze przez wiarę w Jezusa Chrystusa będę zbawiony. Wiara jest dla mnie bardziej "realna" niż świat fizyczny. Jezus Chrystus to Droga Prawda i Życie. Jezus to Bóg, który uniżył się do mojego poziomu. Jezus jest dla mnie wszystkim. Jezus to mój Pan i Zbawiciel, ale zarazem jestem Jego Przyjacielem i Bratem, jak sam mówił.



Justyna 

         Co daje mi wiara? Wiara daje mi wolność, nadzieję, siłę do walki z grzechem, wytchnienie, ukojenie i pokój ducha. Wiara daje mi możliwość zbawienia, bo wiara jest dowodem tych dóbr których się nie spodziewamy, dowodem tych rzeczywistości których nie widzimy (por Hbr 11, 1) Co dla zmysłów niepojęte niech wiara w nas dopełnić wiara jest właśnie takim dopełnieniem w życiu, bo Boga nie jesteśmy w stanie pojąć inaczej jak wiara. A kim jest dla mnie Jezus? Myślę że Jezus dla każdego powinien być taki sam, bo Jezus jest jeden i niezmienny, Jezus jest tym który ma nam drogę do Ojca wskazywać, bo nie ma innego pośrednika jak On (wiadomo są jeszcze świeci, ale inaczej jak przez Jezusa do Nieba nie dotrzemy) Jezus jest tym który pokazał mi że istnieje miłość mimo wszystko, bo nie kocha się za coś, ale pomimo wszystko. A Jezus jest dla mnie takim Wszystkim. Jest drogą, prawdą i życiem!. I On każdemu z nas zadaje pytanie... "a Ty za kogo mnie uważasz?" I te wszystkie przymioty odnoszą się do Jego Bóstwa


Stanisław 
      Wiara daje mi nadzieję że kiedyś będę szczęśliwy. Nie tylko na ziemi ale też po śmierci. Jezus jest przyjacielem który daje mi tą nadzieję



Szymon

           Wiara daje mi nadzieje miłość i walkę do końca. Wiara jest fundamentem mojego życia podstawą bez której nie był bym taki szczęśliwy jak jestem teraz. Jezus jest dla mnie przyjacielem, bez niego nie daje rady, tylko On mnie naprawdę zawsze kocha i jest przy mnie. Zawsze mogę na Niego liczyć. To że Go nie mogę zobaczyć nie oznacza ze Go nie ma On jest prawdziwy tylko trzeba dostrzec obecność Jezusa w naszym życiu. Jezus daje mi siłę ,umacnia mnie, prowadzi mnie, podnosi mnie kiedy upadam jest moim najlepszym przyjacielem.



Każdemu z nas wiara daję coś innego, a Jezus ważny w naszym życiu. Jedno wiem z Bogiem wszystko nam się uda. Trochę inny wpis, ale długo się zastanawiałam jak go napisać i równie długo go pisałam. Wiele razy zmieniałam formę w jakiej miał być przedstawiony i ostatecznie postanowiłam wrzucić wam go w takiej, a nie innej.

Kochani wiem, obiecywałam,  że będę pisać regularnie jednak koniec roku szkolnego i inne sprawy związane ze szkołą sprawiły, że nie miałam po prostu czasu. Tak więc będę pisała kiedy znajdę chwilę czasu.

Do następnego
Marysia





Komentarze

  1. super post! warto mówić o wierze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem tego samego zdania :) postaram się robić więcej takich wpisów na temat wiary

      Usuń

Prześlij komentarz